ولوو XC90 مدل 2018

ولوو XC90 مدل 2018

شرکت خودرو سازی ولوو (volvo)، تولید کننده صنایع سنگین سوئدی است، که سازنده خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن است. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است. بیشترین شهرت این کمپانی مربوط به بخش کامیون‌های ولوو یا همان ولوو تراکس است که هم اکنون قدرتمندترین کشنده دنیا را تولید می‌کند و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامیون‌سازی در جهان است. کمپانی خودرو سازی ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر ارشد مالی کمپانی اس‌کااف و یکی از مهندسان ارشد آن به‌ عنوان شرکت زیرمجموعه از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند. شرکت ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بورس اوراق بهادار استکهلم اس‌کااف سهام خود در این شرکت را واگذار کرد. گروه ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود تحت نام ولوو کارز به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار آمریکا به شرکت شرکت فورد موتور آمریکا نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت. در حال حاضر شرکت ولوو تنها تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و… است و بخش خودروسازی آن توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.

خودرو ولوو XC90 در سال ۲۰۱۸ با مدل های  Momentum ،AWD Momentum ،R-Design در بازار های بین المللی به فروش خواهد رسید. البته باید گفت که موتور استفاده شده برای هر سه مدل یکسان است.موتوری ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند بر فوت با سوخت بنزینی و دارای توربوشارژ.این نیرو و گشتاور توسط گیربکس ۸ سر عته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. هر سه مدل از  ولوو XC90  نوع ۵ سرنشین هستند و این خودرو در مدل فول آپشن خود یعنی T5 AWD Momentum دارای امکانات ایمنی و رفاهی متعدد  است که بی شک در مدل های ارزان تر از تعداد این امکانات کاسته خواهد شد.

پس از سال 2010 که ولوو از مجموعه فورد آمریکا جدا شد ، با پولهای یک شرکت چینی دست به تغییراتی عمده در محصولات خود زد که یکی از نمونه های آن، خودروی بسیار محبوب xc90 است، که در ردیف سوم کراس اوور های Crossover جدید شرکت ولوو است. ولوو یک پرچم سوئد به اندازه یک بندانگشت بر روی لبه صندلی مسافر جلو قرار داده است. این کاملاً یک رفتار سوئدی است. ولوو به شکلی غیرعادی به سوئدی بودن خود افتخار می‌کند و استفاده از این پرچم نیز نزدیک‌ترین چیز به این رجزخوانی است. وقتی از سوئدی بودن XC90 صحبت می‌کنیم، حتماً باید به کریستال‌هایی که به صورت دستی توسط کمپانی سوئدی سازنده شیشه، اورفورس تهیه شده، اشاره کنیم.

فهرست امکانات لوکس خودرو، بسیار جذاب است. از جمله یک سیستم صوتی پیشرفته Bowers & Wilkins که دارای 19 عدد بلندگو است، نورپردازی محیطی بسیار دل‌نشین و روکش‌های چرم دست‌دوز مرغوب. ولوو XC90 با 5 ستاره ایمنی از اروپا در بالاترین سطح ایمنی قرار دارد. کابین XC90 لوکس ترین کابین در بین محصولات ولوو است. ترکیب چوب با چرم ناپا هارمونی مثال زدنی را به وجود آورده است. ولوو در XC90 برای اولین بار از تکنولوژی به نام معماری متغیر (SPA) استفاده کرده است. طراحی SPA علیرغم افزایش مقاومت بدنه، وزن نهایی را کاهش داده و با قابلیت هایی که دارد، فضای لازم برای قرار دادن پیشرانه های مختلف نظیر موتور الکتریکی را فراهم کرده است.

اسکلت بندی جدید، کار طراحان ولوو را راحت کرده است؛ زیرا همانند تکه های لگو می توان آن را تغییر داد. به لطف اسکلت بندی SPA فضای بیشتری در اختیار سرنشین خودرو قرار گرفته و اتاق به طور باورنکردنی ایمن است. تمامی صندلی های خودرو به صورت برقی تا می شوند وصندلی های ردیف اول و دوم به گرم کن نیز مجهز شده اند. یک صفحه نمایش لمسی 12.5 اینچی عمودی در داشبورد مرکزی برای سیستم ناوبری، رسانه‌ها و تلفن به خدمت گرفته شده که مرکز ثقل طراحی داشبورد محسوب می‌شود. سیستم‌عامل اپل کارپلی Apple Car Play  هم برای اتصال به گوشی‌ها و کنترل‌های خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از کلیدها و دکمه‌ها حذف شده‌ و فضای کاملاً ساده وشیک را به وجود اورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =