بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

بنتلی شرکت خودروسازی انگلیسی می باشد که تولیدکننده خودروهای لوکس می‌باشد. این شرکت از سال ۱۹۹۸ تحت مدیریت گروه فولکس‌واگن اداره می‌شود. شرکت بنتلی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تاسیس شد. وی طراحی و ساخت خودروهایی را برعهده داشت، که شش بار مقام نخست را، در مسابقات اتومبیل‌رانی لمانز بدست آوردند. در سال ۱۹۳۱ کمپانی رولز-رویس لیمیتد این شرکت را خریداری کرد و در پی فروش کارخانه اصلی بنتلی، تولید خودروهای آن، برای ۲ سال متوقف شد. از سال ۱۹۳۳ تنها نام بنتلی در خودروهای اسپورت‌ سایلنت رولزرویس مورد استفاده قرار می‌گرفت. از ۱۹۴۵ که کارخانه مستقر در شهر کرو، شرکت بنتلی بار دیگر راه‌اندازی شد، اتومبیل‌های تولید شده توسط این کمپانی، با نام تجاری رولزرویس-بنتلی به بازار عرضه می‌گردید، تا اینکه در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد. در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت بنتلی موتورز، در شهر کرو، انگلستان مستقر می‌باشند.

مدل جدیدی از بنتلی کانتیننتال جی‌تی با ظاهر جدید، فناوری های پیشرفته و قدرت بیشتر رونمایی شد. به لطف جلوپنجره منحصر به فرد بنتلی و ۴ چراغ‎ دایره‌ شکل در جلو، نسل سوم این سوپر اسپرت هنوز هم یک بنتلی واقعی است اما در مقایسه با نسل پیش خود، ظاهر عضلانی‌تری پیدا کرده است. در طراحی این خودرو نشانه‌های زیادی از خودروی مفهومی EXP 10 Speed 6 که در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۵ رونمایی شده بود، استفاده شده است. از مهم ‌ترین موارد نسل جدید این خودرو می‌توان به کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی، پیشرانه‌ی جدید ۱۲ سیلندر توئین توربو با ۶ لیتر حجم که حالا با کد TSI خانواده‌ی فولکس‌واگن شناخته می‌شود، جعبه دنده ۲ کلاچه ۸ سرعته جدید و سیستم صوتی با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت اپل کار‌پلی و اندروید اتو اشاره کرد. سیستم صوتی بنتلی در پشت صفحه‌ای کشویی در داشبورد پنهان شده است. همچنین در نمای داخلی از سیستم LED خودروهای فولکس‌واگن استفاده شده است.

وجود پیشرانه ۱۲ سیلندر TSI حدود ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با نسل قبل، کانتیننتال جی تی جدید ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری در اختیار قرار می‌دهد. مدیران بنتلی ادعا می‌کنند که کانتیننتال جی تی جدید در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۳۳ کیلومتر در ساعت است. در مقایسه با نسل قبل، شتاب این خودرو ۰.۸ ثانیه بیشتر و حداکثر سرعت آن ۳ کیلومتر در ساعت کمتر شده است. جعبه دنده ۲ کلاچه ۸ سرعته جدید، علاوه بر بالا بردن سرعت تعویض دنده، در کاهش مصرف سوخت نیز تاثیر داشته است. کانتیننتال جی تی جدید در مقایسه با نسل قبل که ۱۴.۲ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کرد با مصرف ۱۲.۲ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر، بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد. علیرغم وجود رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی و رینگ‌های ۲۲ اینچی به عنوان آپشن،  به لطف سیستم رانندگی دینامیک بنتلی، سواری این خودرو بسیار راحت است.

همانند تمام مدل‌های بنتلی، کانتیننتال جی تی جدید نیز در انواع آپشن‌های نمای داخلی و بیرونی عرضه می‌شود تا همه‌ی سلیقه‌ها را راضی کند. ۱۷ رنگ مختلف و ۷۰ قلم آپشن بدنه برای این خودروی لوکس در نظر گرفته شده است. ۱۵ نوع مختلف زیرپایی، ۸ نوع روکش دست دوز با ۴ نوع متفاوت روکش دو لایه و ۱۵ قلم آپشن برای داشبورد و کنسول وسط در دسترس است. برای افرادی که خواستار آپشن‌های بیشتر هستند، مدیران بنتلی دو پکیج آپشن فناوری در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این، پکیج آپشن‌های لوکس مولینر، آیتم‌های ظاهری مانند رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی، چرم طرح الماس، تودوزی با نشان بنتلی، روکش‌های متنوع، درب مخزن بنزین تزئین شده، پدال‌های اسپرت و سقف چرمی؛ در اختیار قرار می‌دهد. همچنین می‌توان برای صندلی‌های جلو و عقب دوخت سفارشی سفارش داد و البته قاب فلزی سفارشی نیز امکان پذیر است. بنتلی کانتیننتال جی‌تی جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض نمایش عمومی قرار داده  شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =